preskoči na sadržaj
 

TROSTRUKA PRIRODA ČOVJEKA

 Rudolf Steiner naglašavao je važnost postizanja ravnoteže u trima različitim načinima na koje se osoba odnosi prema svijetu – kroz fizičke aktivnosti, život emocija i područje mišljenja. Također je pokazao djelovanje tih triju sfera kako na ljudsku fiziologiju, tako i međusobno jedne na drugu. Glava, srce i ruka su jednako važni za razvoj djeteta i predstavljaju osnove waldorfskog pristupa, pa se umjetničkom i radnom odgoju poklanja jednaka pažnja kao i kognitivnom razvoju.         

 

POKRET, GOVOR I MIŠLJENJE
Biti ljudsko biće znači vješto uravnotežavati potencijalnu neravnotežu. To se vidi već u učenju prvih dječjih koraka i nastavlja se  stjecanjem ljudskog najkarakterističnijeg i najfleksibilnijeg alata, govora. Razvoj govora i buđenje misli odvijaju se paralelno. Zapažanja o ovim razvojnim stupnjevima ukazuju na činjenicu da pokret utječe na fiziološki razvoj te tako polaže temelj kogniciji. Ovaj trostruki proces nastavlja se u dječjem razvoju i u kasnijim godinama te se produbljuje i proširuje. Razumijevanje ovog odnosa i njegove transformacije u dječjem razvoju temelj su Waldorfskog kurikuluma, a koliko je R. Steiner bio u pravu pokazuju danas znanstvena istraživanja kojima je utvrđeno da dijete zapamti 30% od onoga što čuje, 40% od onoga što vidi i 90% od onoga što učini pokretom.

              

RITAM U UČENJU


Ljudski život je prepun ritmova. Oni imaju bitnu ulogu u svim životnim procesima, pa i u kognitivnim. Svaka ritmička razmjena je u isto vrijeme i proces transformacije. Zrak koji se izdiše je sasvim drugačiji od onog koji se udiše. Takve trenutke transformacije nalazimo i u učenju. Dok se piše, ne razmišlja se o teškoćama  pri učenju pojedinih slova. Sve je to zaboravljeno i postaje sposobnost pisanja. Ovaj ritam pamćenja i zaboravljanja učitelji svjesno koriste da potpomognu i olakšaju  učenje. Waldorfsko obrazovanje uvažava ove procese: ritam u pokretu i ritmičku prirodu samog učenja.

 

RAZVIJANJE VOLJE I RADNE NAVIKE


Učiti shvatiti unutrašnje osobine organskih ili sintetičkih materijala i načina na koji mogu biti transformirani u korisne rukotvorine ili čak umjetničke predmete, znači ujediniti sebe sa svijetom. Osobine koje su za to potrebne (upornost, strpljivost, duboka koncentracija, kreativnost, snažna volja) omogućuju mladim ljudima da budu kako dosljedni, tako i odgovorni u svojim djelima i u svojim mislima. Ali da to bude doista tako, rad mora biti stvaran, važan i razuman, a waldorfski pristup zanatima, vrtlarstvu i ručnome radu, to i omogućuje.    

 

                         

Tražilica



Kalendar
« Lipanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča

Anketa
Crno ili bijelo?




Forum
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400

Arhiva dokumenata

Korisni linkovi
Freunde der Erziehun...





preskoči na navigaciju